Image Blog

zzz….!Κοιμάσαι καλά;

Ο ύπνος είναι ένα σπουδαίο αγαθό, σημαντικός για την καλή υγεία του ανθρώπου, που δυστυχώς στις μέρες μας θυσιάζεται εξαιτίας του έντονου τρόπου ζωής.  Ο μέσος όρος ύπνου για έναν ενήλικα είναι 6 έως 9 ώρες.

Προκύπτουν αρκετά ερωτήματα όπως, όταν κοιμόμαστε αρκετά, μπορούμε να έχουμε χρόνο για όλα τα υπόλοιπα; Πως θα πετύχουμε τους στόχους μας όταν κοιμόμαστε από νωρίς; Μήπως ο ύπνος μας κάνει τεμπέληδες ή αντικοινωνικούς; Η απάντηση σε όλα αυτά είναι πως ο άνθρωπος που φροντίζει τον ύπνο του, προστατεύει πρώτα απ' όλα την υγεία του και κατ' επέκταση προσφέρει στον εαυτό του τη δυνατότητα να είναι ήρεμος, δημιουργικός, διαυγής και συγχρόνως παραγωγικός.  

Ποιά είναι λοιπόν τα οφέλη του ύπνου;

  • Βελτιώνει τις σωματικές και διανοητικές επιδόσεις. Μελέτες έχουν δείξει ότι, οι άνθρωποι που κοιμούνται αρκετά τα καταφέρνουν καλύτερα τόσο στον αθλητισμό όσο και στις εργασίες που χρειάζονται διαύγεια. Αυτό οφείλεται στη βελτιωμένη αντοχή, την προσοχή και τη μνήμη.
  • Βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Ο σωστός ύπνος μας καθιστά λιγότερο ευάλωτους σε λοιμώξεις και άλλες νόσους.
  • Συμβάλλει στη ρύθμιση διαφόρων ορμονών του σώματος, όπως είναι η επινεφρίνη, η ντοπαμίνη και η σεροτονίνη, που είναι υπεύθυνες για τη ρύθμιση του άγχους και της διάθεσης. 
  • Ενισχύει ακόμα περισσότερο τη διαδικασία επούλωσης και επιδιόρθωσης τής φυσιολογικής φθοράς που υφίστανται τόσο η καρδιά όσο και τα αγγεία. Επομένως, όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά, είμαστε περισσότερο επιρρεπείς σε καρδιακές προσβολές και υπέρταση. 
  • Επηρεάζει τη λειτουργία μιας σημαντικής ορμόνης, της ινσουλίνης, που είναι υπεύθυνη για τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Η έλλειψη ύπνου έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα τον σε αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη.
  • Βοηθά το μεταβολισμό και την όρεξη. Η όρεξη επηρεάζεται άμεσα από τις ορμόνες. Ορμόνες, όπως η γκρελίνη (που αυξάνει το αίσθημα της πείνας) και η λεπτίνη (που ρυθμίζει το αίσθημα κορεσμού από το φαγητό). Κατά συνέπεια τα άτομα που κοιμούνται αρκετά είναι ευκολότερο να έχουν μια κανονική και πιο ισορροπημένη διατροφή. Η διάθεσή τους για φαγητό είναι πιο συγκρατημένη, γεγονός που τα κάνει λιγότερο επιρρεπή στην παχυσαρκία. 
  • Βελτιώνει τη διαδικασία θεραπείας του δέρματος. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το σώμα μας αρχίζει να αποβάλλει τις τοξίνες από το δέρμα, όπως επίσης,  να το ανανεώνει. Επομένως, όταν μειώνουμε  το χρόνο του ύπνου μας, στην ουσία, περιορίζουμε τη δυνατότητα του οργανισμού μας να εκτελεί τις λειτουργίες αυτές.

Συμβουλές για έναν καλό ύπνο.

1. Εκπαιδεύσου να κοιμάσαι μια συγκεκριμένη ώρα. 

  • Εάν έχεις καθορίσει την ώρα που θα πηγαίνεις στο κρεβάτι σας, θα μπορείς να ρυθμίσεις την υπόλοιπη ρουτίνα σου.

2. Πρόσεξε τη διατροφή και τις ''κακές συνήθειες''!

  • Να τρως ελαφρά για βράδυ και να αποφεύγεις το πολύ αλκοόλ, την καφεΐνη και το κάπνισμα.

3. Χαλάρωσε! 

  • Κάνε ένα ζεστό μπάνιο με ένα αφρόλουτρο με αιθέρια έλαια ή λεβάντα που θα σε βοηθήσει να αποβάλλεις το άγχος της ημέρας. Υπάρχουν αφρόλουτρα ειδικά για να κατεβάσεις τόνους το βράδυ με χαλαρωτικούς παράγοντες. Ενυδάτωσε την επιδερμίδα του σώματός σου επιλέγοντας body milk ή body butter με απαλά αρώματα. Μετά τον καθαρισμό της επιδερμίδας του προσώπου σου, κάνε ένα απαλό μασάζ και χρησιμοποίησε τα  κατάλληλα προϊόντα που σε συνδυασμό με τον ύπνο θα θα σου χαρίσουν λαμπερή όψη καθημερινά! 

4. Φρόντισε την στοματική σου υγιεινή! 

  • Πλύνε τα δόντια σου σχολαστικά και χρησιμοποίησε το κατάλληλο στοματικό διάλυμαβουρτσάκια μετά το βραδινό σου φαγητό.  Έτσι θα αποτρέψεις τις βραδινές επιδρομές στο ψυγείο, αλλά να σε πάρει ο ύπνος μπροστά από την τηλεόραση. 

5. Κλείσε τις οθόνες!

  • Σχεδόν ακατόρθωτο, γιατί η τηλεόραση, το κινητό, ο υπολογιστής δεν λείπουν σχεδόν από κανένα σπίτι και έχουν ταυτιστεί με τη χαλάρωση. Λάθος! Το μπλε φως που εκπέμπουν οι παραπάνω συσκευές δημιουργεί διέγερση. 

6. Φτιάξε ένα άνετο και ήσυχο περιβάλλον!

  • Το μέρος που κοιμάσαι θα πρέπει να είναι ήσυχο, με χαμηλό ή και καθόλου φωτισμό, η θερμοκρασία να είναι ήπια (ούτε κρύο, ούτε ζέστη) και σχετικά ξηρή. 

7. Επένδυσε σε στρώμα!

  • Τα καλά στρώματα, τα μαξιλάρια και τα παπλώματα είναι μια από τις καλύτερες επενδύσεις που μπορείς να κάνει;, καθώς όσο πιο ποιοτικά είναι τόσο πιο ποιοτικός είναι και ο ύπνος.

8. Πιες κάτι ζεστό!

  • Το χαμομήλι είναι ένας φυσικός τρόπος αντιμετώπισης της αϋπνίας, ιδανικό ακόμη και τα βρέφη, που χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα. 

9. Αντιμετώπισε τις αϋπνίες!

  • Αν παρ’ όλα αυτά συνεχίζεις να έχεις πρόβλημα αϋπνίας και να ξυπνάς κουρασμένος με τη δήλωση “Αύριο θα κοιμηθώ και το αύριο να γίνεται μεθαύριο και το μεθαύριο να γίνεται κάθε νύχτα…” αντιμετώπισε το πρόβλημα αϋπνίας με ένα ήπιο συμπλήρωμα και φυσικά μη διστάσεις να ζητήσεις τη γνώμη του γιατρού σου. 

Ο Βολταίρος έλεγε:

“ Ο ύπνος και ελπίδα δόθηκαν στον άνθρωπο από τον Θεό, για να μπορεί να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της ζωής!!!”

Οπότε κοιμηθείτε άφοβα, μπορεί να μην έχουν λυθεί τα προβλήματα σας μόλις ξυπνήσετε, αλλά θα έχετε πιο ξεκάθαρη ματιά για να τα αντιμετωπίσετε!;-)